De laatste deadline...

8 juni 2014 - Sydney, Australië

Hoi allemaal!

Het even weer eventjes geduurd voordat er een berichtje kwam maar hier is het dan. Ik ben de afgelopen tijd vrij druk bezig geweest voor school vandaar dat ik wat minder actief op mijn blog ben geweest.

Het einde nadert en ik heb nog een paar dagen te gaan. Dinsdag is mijn laatste deadline en dan is het tijd om te genieten van de laatste paar weekjes Sydney. Gelukkig zijn mijn opdrachten redelijk verdeeld en heb ik geen examens, dus heb ik mooi steeds maar aan één opdracht hoeven te werken.

Tot nu toe heb ik alles gehaald dus als de eindopdrachten ook voldoende zijn, kan ik deze exchange met een mooi resultaat afsluiten. Het eerste vak is al binnen. Ik heb nog geen officieel eindcijfer maar gezien er alleen nog een beoordeling van 10% bijkomt, weet ik al dat dat vak een voldoende is.

De afgelopen tijd heb ik nog verschillende dingen gedaan. Twee van de markten hier in Sydney heb ik bezocht. Een markt was een leuke markt met veel kleren, sieraden en overal gratis hapjes om te proeven. De andere markt was een soort designermarkt waar ze veel handgemaakte spulletjes hadden. Helaas vroegen ze daar wel de meest ondenkbare prijzen voor, maar het was erg leuk om te zien!

Ook heb ik een bezoekje gebracht aan de Chinese tuinen. Op dat moment was er net een bruiloft aan de gang. Leuk om te zien maar erg vervelend om foto’s te maken (aangezien ik geen vreemde bruidjes op mijn foto’s hoef). De tuin zelf was erg mooi met een grote vijver in het midden. Alleen was het jammer dat de tuin in het midden van de stad ligt, dus er stonden grote, witte, moderne gebouwen op de achtergrond.

Een weekend zijn we naar ‘The Bourbon’ geweest. Dit is een soort luxe bar waar ze regelmatig live optreden hebben. Op het moment dat wij er waren, speelden twee mannen nummers uit allerlei genres, omgezet in een rustige versie. Die avond hebben we heerlijk kunnen genieten van de muziek en een lekkere (maar belachelijk dure) cocktail met wat hapjes.

Afgelopen dinsdag was het weer tijd voor jurken, pakken en hakschoentjes. Het was het tweede (en laatste) formeel diner. We begonnen met borrelen voorafgaand aan het diner. Vervolgens gingen we de eetzaal binnen en werd het diner geopend met een toespraak. Helaas was het menu bijna hetzelfde als de vorige keer, maar ook deze keer was het wel weer lekker. Gelukkig hebben ze beide keren het vleesgerecht bij mij neergezet in plaats van de vis (je krijgt namelijk geen keuze, het wordt gewoon bij je neergezet). Tussendoor kregen we nog een paar toespraken en een pianoconcertje van één van de studenten, om vervolgens het toetje opgediend te krijgen. Na afloop hebben we nog een tijdje gekletst met mensen die we die avond hebben leren kennen. Het was weer een gezellig avond!

De laatste tijd hebben ze in de stad Vivid Sydney gehad. Dit is een soort kunstshow met een route langs verschillende dingen om te zien of te doen. De Harbour bridge en Opera House zijn bijvoorbeeld helemaal verlicht en ze hebben soort van speelpleintjes met verlichte activiteiten. Ik ben hier eerst een avondje heen geweest met vriendinnen. Een paar dagen later ben ik nog een keer gegaan, deze keer samen met Paul en Louise. Na een lekkere koffie en een stukje wandelen zijn we uiteindelijk in een Belgisch restaurant beland. Lekker eten met een wafel als toetje!

Gisteren ben ik met een paar mensen van ons gebouw naar een voorstelling in het Opera gebouw geweest. De snelst reagerende mensen kregen een gratis ticket en ik was een van de gelukkigen. Bangarra dance theatre gaf ter ere van het 25 jarige bestaan een voorstelling genaamd Patygarang. Het was erg interessant en leuk om te zien en natuurlijk geweldig om het opera gebouw van binnen te kunnen zien.

Voor over 1,5 week staat een korte reis naar Tasmanië op het programma. Op de dag dat we aankomen gaan we waarschijnlijk Hobart en omgeving verkennen. Daarna gaan we met een 3-daagse tour naar verschillende highlights van het eiland. Het weer wordt nog een beetje kouder dan hier, maar het is uiteindelijk hopelijk de moeite waard!

Ondertussen zijn we ook bezig met de laatste voorbereidingen voor de backpacktrip. Mijn vliegticket naar Adelaide is geboekt en de eerste activiteiten zijn uitgezocht. Ook de tickets naar huis zijn ondertussen geboekt. Na een paar vluchten die steeds weg waren hebben we eindelijk een betaalbare maar lange vlucht gevonden. Het duurste ticket wat ik ben tegengekomen kostte “maar” zo’n 7000 euro voor een enkeltje…

Vanaf 20 juli kunnen jullie weer genieten van mijn aanwezigheid!

Tot snel!

Katinka

1. Rian:
    8 juni 2014
    Katinka geniet nog van de laatste weken. Wat is het toch snel gegaan. Gr uit Olland
  2. Jolanda:
    8 juni 2014
    Hoi Katinka,

Nog even dame en dan is het allemaal weer voorbij.
    Geniet er nog maar lekker van.

Groetjes
  3. Hans corina chantal:
    9 juni 2014
    geniet er nog maar even van ,het is zo voorbij.
    veel plezier straks met henry,
    gr hans corina chantal