School, school en nog eens school

16 mei 2014 - Sydney, Australië

Hallo allemaal

De tijd vliegt en het is een heerlijk zomers weertje. Nog drie weken les en opdrachten en dan zit het er weer op. Ik heb weer 2 dikke voldoendes teruggekregen, waaronder voor een vak in Nederland. Het gaat nog eens de goede kant uit met mij!

Vorige week is eigenlijk niet zo heel spannend geweest. Het waren weer vooral lessen, niet al te geweldig weer en werken aan opdrachten. Wel heb ik tussendoor een trui van de universiteit gekocht, heel mooi! Mensen lopen hier allemaal te klagen dat ze een verwarming nodig hebben en overdag lopen ze vaak met wollen sjaals en dikke winterjassen. En dan word ik raar aangekeken omdat ik in zomerkleren loop met een temperatuur boven de 20 graden…

Het weekend begonnen we met problemen met de sanitaire voorzieningen. We mochten niet meer doorspoelen en ook de wasbak en de douche mochten voor de zekerheid niet meer gebruikt worden. En natuurlijk was het net 10 seconden voordat ik naar de badkamer ging. Op zaterdag ben ik met een paar vriendinnen uit geweest naar een tent die Scary Canary heet om de verjaardag van een van de meisjes te vieren. Na een lange avond was het weer tijd om naar huis te gaan. De volgende dag heb ik goed uit kunnen slapen. Vervolgens heb ik de dag een beetje doorgebracht met niks doen en in de avond hadden we weer bijeenkomst met de verdieping. We konden rechtstreeks na het eten aansluiten voor nog meer lekkere hapjes. De avond sloot ik af met een gezellig skypegesprek. Er werd mij verteld over een app om talen te leren wat me erg leuk leek. Vanaf die dag ben ik dus druk bezig om Spaans te leren!

Afgelopen dinsdag begonnen we de dag met opnieuw problemen in het gebouw. Deze keer was er geen warm water in de ochtend, net toen ik wilde gaan douchen. Gelukkig hadden we in de avond weer warm water dus kon ik genieten van een heerlijke douche en vervolgens van een soort high-tea op het dakterras. Helaas was de thee niet mijn favoriet, maar de scones die ze gemaakt hadden waren om te smullen.  De volgende twee dagen hadden we weer problemen met warm water. Zet maar eens 150 mensen in een gebouw zonder warm water en kijk eens hoeveel klachten er komen!  Tot nu toe heb ik dus al problemen gehad met de elektriciteit, de wc en het warme water. Ik ben benieuwd wat er me nu te wachten staat..

Gisteren ben ik weer een avondje op bezoek geweest bij Paul en Louise. Eerst hadden we eventjes bij gekletst en vervolgens zijn we naar Blu Ginger gegaan. Dit is een Indian Restaurant waar we heerlijk hebben kunnen eten. Vervolgens hebben we bij hen thuis nog even gekletst voordat het weer tijd was om naar huis te gaan.

Voor het weekend staat er nog niks zeker gepland. Vanmiddag heb ik weer een bijeenkomst van de fotoclub gehad, maar voor de rest wordt de tijd tot nu toe besteed aan opdrachten en relaxen. Mochten er toch nog plannen komen, dan horen jullie dat de volgende keer!

Liefs,

Katinka