Voorafgaand aan het grote avontuur...

4 februari 2014 - Oss, Nederland

Lieve lezers,

Het is bijna zo ver! Na een lange tijd studeren, tegenslagen, regelen, stress en vele contacten vlieg ik volgende week eindelijk naar Australië!

Het begon allemaal in het eerste jaar van mijn studie. Het leek me een geweldige ervaring om naar het buitenland te gaan, maar eerst moest ik mijn BSA (Bindend Studieadvies) halen zodat ik naar het tweede jaar zou mogen. Een paar maanden later werd het plan werkelijkheid. Ik meldde me aan en een maand later kreeg ik te horen dat ik voor Australië geselecteerd was. Toen begon de ellende. Ik moest voldoende studiepunten hebben, een Engelse toets maken en een berg aan gegevens doorsturen naar de partneruniversiteit. Bijna een jaar later was het definitief: ik was aangenomen op de University of New South Wales!

Nu, weer 4 maanden later, heb ik meer papierwerk en e-mails gezien dan me lief is. We weten allemaal dat Australië vrij strenge regels heeft en dat bleek ook wel aan de tijd en moeite die het kostte om alles geregeld te krijgen. Ze willen daar exact weten wat je komt doen, hoeveel geld je hebt en wanneer je van plan bent weer terug naar je eigen land te gaan. Daarnaast moet je verplicht een bepaalde zorgverzekering afsluiten en opsturen naar de universiteit, waarna je een bevestiging krijgt die je weer nodig hebt om een visum te kunnen aanvragen. Gelukkig constateerde de overheid na vele vragen dat ik geen topcrimineel ben en kwam mijn visum al snel binnen.

Ondertussen heb ik ook al een kamertje op de campus en is mijn vakkenpakket bijna compleet.

Natuurlijk werkten de betrokken instanties niet mee zoals ik het wilde, wat de nodige stress heeft opgeleverd. Gelukkig is alles goed gekomen en kan ik nu genieten van de welverdiende rust.

Nog een weekje afscheidsborrels, verjaardag vieren en tas inpakken en dan kan ik samen met Iris beginnen aan het grote avontuur. Een beetje zenuwachtig voor een ‘Border Security scène’ ben ik wel, maar zodra ik de douane door ben zal het vast de moeite waard zijn.

Tot snel!

Liefs Katinka

1. Iris vd Berk:
    4 februari 2014
    Ben super trots op je! X
  2. Anouk:
    4 februari 2014
    Oehhh super spannend..!!! Gaat helemaal goedkomen op het vliegveld ;) xx
  3. Miriam:
    Hoi Katinka,

Het valt allemaal niet mee. Veel regelen hoort erbij. Het komt niet aanwaaien. Zeker weten dat het je lukt.
    Groetjes x
  4. Heeschop1:
    7 februari 2014
    Klinkt leuk, zo'n reis naar Australië...
  5. Rian:
    7 februari 2014
    Hoi Katinka,

Wij wensen jouw heel veel plezier en geniet ervan. Dit komt maar een keer op je pas. Een hele goede reis.
    Groetjes xx
  6. Grace&co:
    8 februari 2014
    Beste Katinka,

Heel veel plezier, geniet ervan. Een belevenis om je hele leven mee te nemen! Een heel goede reis toegewenst en we zullen je volgen
  7. Marc en jolanda:
    8 februari 2014
    Beste Katinka,

JUST DO IT !!

succes en natuurlijk ook veel plezier.

Marc en Jolanda
  8. Tim en Mieke:
    9 februari 2014
    Tja, het is zover.....
  9. Arno en Lia:
    9 februari 2014
    Lieverd, ga ervoor!!!!!!!
    Dit is een ervaring om nooit te vergeten en waar je nog veel aan
    zult hebben later. Een goede reis gewenst en we horen graag meer van je. Xxx