Cheers!

26 maart 2014 - Sydney, Australië

Cheers!

De weken vliegen voorbij. Ondertussen ben ik al 6 weken hier, we naderen de helft alweer. Elk weekend blijf ik druk met activiteiten, gezelligheid en interessante ervaringen. Ook afgelopen week heb ik niet stilgezeten.

De donderdag zat ik blijkbaar al met het weekend in mijn hoofd. Voor het ontbijt mijn kamertje netjes gemaakt voor de schoonmaak en daarna naar de les gegaan. Toen ik terugkwam werd ik al half chagrijnig omdat mijn kamer niet schoongemaakt was. Het heeft me (vanaf de ochtend) zo’n 7 uur gekost om te bedenken dat het nog geen vrijdag was en ik dus een dag langer op de schoonmaak moest wachten…

Helaas was dat niet de enige blonde actie voor die dag. Omdat ik op de donderdagen niet kan lunchen in verband met de lunchtijden en mijn lestijden heb ik noedels en een schaaltje gekocht. Uitgehongerd kwam ik thuis om gelijk mijn eten klaar te maken. Noedels: check. Warm water: check. Bestek: oeps! Blijft lastig eten zonder bestek…

Vrijdag was weer een uitrust dagje. In de middag werd ik gevraagd om mee te gaan naar de supermarkt, waar een kokosnoot mij bijna smeekte om hem mee te nemen. Zo gezegd, zo gedaan. Helaas was mijn kamer niet zo blij met de komst van de kokosnoot waardoor ik hem met pijn in mijn hart na 2 dagen al heb moeten weggooien. ’s Middags hadden we weer een gezellig lesje van de fotoclub over landschappen met als afsluiter gratis pizza! Helaas heb ik niet gewonnen met de photochallenge dus ik probeer het de volgende keer nog maar eens. De avond hebben we doorgebracht in de common room. Tafeltennis, pool en gezelligheid en vervolgens op tijd naar bed om uitgerust aan het drukke weekend te beginnen.

De volgende ochtend zijn we gelijk na het ontbijt vertrokken naar Cockatoo Island. Daar was de 19de Biennale, een soort kunstfestival. Het was kleiner dan verwacht maar erg leuk om te zien. Omdat Cockatoo Island een oude scheepswerf is, was het eiland zelf ook al interessant. In verschillende oude gebouwen werden films, schilderijen, lichtkunstwerken etc. gepresenteerd. Aan het einde van de wandeling kwamen we een terrasje tegen waar we de rest van de middag hebben doorgebracht, totdat het tijd was de ferry terug naar de stad te pakken. Omdat we ’s avonds een excursie van de fotoclub hadden, ben ik samen met een vriendin bij de haven gebleven en hebben we in een klein restaurantje pizza gegeten. Voor de excursie moesten we opnieuw met de ferry, deze keer slechts naar de overkant van het water. Vanaf daar hadden we een mooi uitzicht over de stad, het Opera Gebouw en de Harbour Bridge. Helaas zijn maar weinig foto’s enigszins gelukt aangezien mijn cameraatje het donker niet zo goed aankan maar ondanks dat was het een gezellig avond.

Voor zondag stond er opnieuw genoeg op het programma. Na een lekker warm ontbijt (ze eten hier de gekste dingen ’s ochtends: van spaghetti tot rösti) zijn we naar Darling Harbour gegaan voor het Holi festival of colours. Wist ik veel dat ze dat in Nederland ook gewoon hebben… Helaas wilde mijn gezelschap niet meedoen aan het verfgooien en in mijn eentje zag ik ook niet zo zitten dus we hebben alleen maar gekeken. Wel hebben we beiden een henna tatoeage laten zetten. Ondanks dat het net poep lijkt wanneer het op je hand gesmeerd wordt, is het resultaat erg leuk geworden. Vervolgens hebben we op het terras een drankje genomen om de tijd door te brengen tot het tijd was om te verzamelen met mensen van ons gebouw voor een foto tour. De organisator van de tour zei dat het ongeveer 1 km wandelen zou zijn. Blijkbaar hebben wij de toeristische route genomen want een uur later kwamen we dan eindelijk, precies op tijd, aan. Vanaf het verzamelpunt hebben we de ferry genomen naar Cremorne Point. Daar zijn we eerst met een paar man naar de vuurtoren gelopen om foto’s te maken. De rest van de avond hebben we doorgebracht in een park om foto’s te maken van de zonsondergang en Sydney bij nacht. Het is dus een leuk maar vermoeiend weekend geweest!

De eerste schooldagen van deze week zitten er ook weer op. Morgen alweer de laatste les maar daarnaast zijn de eerste assignments binnen. Te beginnen met een presentatie, een paper en reflective notes.

Vanavond een rustig avondje voor mezelf en dan weer lekker slapen.

Liefs katinka

1. Marit:
    27 maart 2014
    Leuk verhaal!

En ik vond het al raar dat mensen hier vooral 's middags warm eten en dan zelfs 's avonds soms nog een keer.. Laat staan om 's ochtends al warm te eten haha.

Succes met de eerste opdrachten van school! :-)
  2. Ingeborg:
    1 april 2014
    Hee hee,, zo te lezen heb je het naar je zin:)
    Heel veel succes nog!

En geniet ervan.

xx
  3. Hans corina chantal:
    1 april 2014
    hoi p.k. het gaat, je allemaal goed, maar laat eens wat foto s zien met jouw erop( leuk voor later). gr. Hans Corina en Chantal.doeii. xx