Formal Dinner!

5 april 2014 - Sydney, Australië

Hoi allemaal!

Een vertraagd berichtje vanuit het geweldige Australië. De afgelopen dagen steeds zo druk bezig geweest dat ik helemaal ben vergeten te schrijven.

Vorig weekend is een keer een vrij rustig weekendje geweest. Natuurlijk zoals elke week hadden we les van de fotoclub en vervolgens het uitje. Deze week ging het over portret fotografie, dus we moesten elkaar fotograferen. We hebben verschillende plaatsen bezocht zoals The Rocks en aan de haven. Aan het einde van de dag zijn we nog een paar keer gefotografeerd door het meisje van de fotoclub zelf. Zij is eigenlijk een soort professionele fashionfotografe dus dat was wel leuk om een keer mee te maken. Van mijn blauwe rugzak en de kleur van mijn ogen was ze helemaal gefascineerd dus die gingen regelmatig op de foto.

Die zaterdag was het Earth Hour. Onze RF’s hadden een barbecue op het dakterras verzorgd met kleedjes, kaarsjes en muziek. Op het moment dat alle lichten uit moesten gaan stonden we met spanning te wachten aan de rand van het dak om Sydney in het donker te zien verdwijnen… maar er gebeurde vrijwel niks. Ondanks dat was het toch een erg gezellige avond!

De volgende dagen moest ik werken aan mijn eerst presentatie voor de dinsdag. Het ging iets moeizamer dan verwacht maar uiteindelijk is het toch gelukt. Maandag flink proberen te leren en zo goed mogelijk voorbereiden voor dinsdag. Dinsdag begonnen we met een vroeg ochtendje yoga. In plaats van de 8 uur les ging ik nu om 7 uur zodat ik erna nog kon leren. Wat ik allemaal voor yoga over heb… Daarna was het dan zo ver, mijn eerste opdracht dit jaar. Ontzettend zenuwachtig stond ik voor de klas. De helft van mijn tekst vergat ik en ik maakte een klein foutje tussen Ierland en Noord Ierland. Mijn leraar is een Ier, gelukkig kon hij er wel om lachen maar vertelde dat veel Ieren dat niet zouden doen omdat dat schijnbaar nogal een big deal is daar. Ik was blij dat ik aan het einde van de presentatie geen gekke vragen kreeg en toen was het nog slechts wachten tot het einde van de les voordat ik mijn punt zou krijgen. Resultaat van de dag: 80%!

Bij mijn les in de avond kregen we weer een gastspreker. Zij vertelde over interessante zaken die zich de afgelopen weken hier af hebben gespeeld. Vervolgens kwam ik erachter dat mijn leraar laatst 69 is geworden! Hij zal wel erg veel van zijn werk houden…

Woensdag was het tijd om te shoppen. We hadden de dag ervoor te horen gekregen dat ons formeel diner zou plaatsvinden op donderdag. Kwamen ze dus lekker op tijd mee aan voor de mensen die nog geen kleren hadden. Uiteindelijk gelukkig die dag een mooie jurk en schoenen kunnen vinden en een gezellige en vermoeiende dag gehad.

Donderdagavond was het formeel diner. Het is een traditie van de andere 3 gebouwen om dit te doen en voor ons was dit dus de eerste keer. Om half 7 zouden we verzamelen in de common room waar we kleine hapjes en wat te drinken zouden krijgen. Helaas kregen wij geen toga’s net zoals de andere gebouwen. Vervolgens kregen we een groepsfoto en informatie over wat er ons stond te wachten. Vervolgens gingen we naar de eetzaal toe, waar we moesten blijven staan voor de binnenkomst van de Dean en de RF’s. Eerst kregen we een toespraak van de Dean waarna we te horen gekregen dat we mochten gaan zitten. Het voorgerecht was een broodje met boter. Op het begin was het een beetje ongemakkelijk want niemand wist hoe we ons dienden te gedragen. Mochten we al eten of praten? Vervolgens kwam het hoofdgerecht. De niet-vegetariërs konden kiezen tussen steak of vis hoewel het niet echt een keuze was. Er werd gewoon een bord bij je neergezet en als je iets anders wou moest je zelf ruilen. Na het hoofdgerecht kregen we een toespraak van een gast en er werd een nummer gezongen door twee medebewoners. Vervolgens een toetje en wat drankjes voordat we weer terug naar het gebouw gingen.

Gisteren was het weer tijd voor een gezellig lesje fotoclub met veel mooie foto’s van het thema wildlife. Deze keer kregen we weer pizza na de les! Vervolgens was haasten om nog even snel echt te dineren en klaar te maken om vervolgens naar mijn allereerste rugbywedstrijd te gaan (Roosters vs. Bulldogs). Na een wandeling van bijna een uur kwamen we dan eindelijk bij het stadion aan. Er was gezegd dat de tickets even duur zouden zijn als op de uni zelf, wat dus niet bleek te zijn. Ze waren twee keer zo duur! Slechts een van ons vier had een ticket op de uni gekocht en wij besloten voor deze prijs niet te gaan. Omdat we degene met ticket niet alleen wilden laten wachten op andere studenten, bleven we bij haar. Vervolgens kwam er een vrouw met een ticket naar ons toe die ze verkocht voor 20 dollar. De jongens vonden dat ik deze moest aannemen waardoor we uiteindelijk met zijn tweeën naar binnen konden. We belandden tussen een groep Bulldog supporters. Omdat we de regels beiden niet echt kenden sloeg het hele spel eigenlijk nergens op. Het was alleen een groepje mannen worstelend voor een bal. Pas toen een van onze medestudenten halverwege de wedstrijd binnenkwam en ons de regels uitlegde begon het ergens op te lijken. Het was geweldig om een keer te zien! Uiteindelijk wonnen de Bulldogs met 9-8 (we zaten dus in het goede vak).

Dit weekend staan er weer verschillende activiteiten op de planning, maar natuurlijk ook nog veel huiswerk. Ik ga me nu snel klaarmaken om op bezoek te gaan bij Paul en Louise. Tot snel allemaal!

Liefs,

Katinka