Fig Tree 521

25 februari 2014 - Sydney, Australië

Hallo allemaal!

De eerste week op de campus zit er al weer op. Het is hier geweldig! Woensdag heb ik samen met Marianne al mijn spullen weggebracht. Helaas bleken er toch, na een paar tegenstrijdige mails, geen lakens te zijn. Gelukkig heb ik deze kunnen lenen van Paul en Louise. Vervolgens ben ik toch nog maar een nachtje extra daar in het appartement gebleven. ’s Avonds zijn we met zijn allen naar de tapas bar geweest.  Heerlijk!

De volgende ochtend ben ik definitief verhuisd naar kamertje 521 op de campus. Bij aankomst moest ik zo ontzettend nodig naar de wc… bleek er geen wc papier te zijn. Als ze nou even een mailtje hadden gestuurd met de nodige informatie…Al snel leerde ik hier mensen kennen. Met een paar meisjes uit Chicago heb ik geluncht en aan het eind van de middag hadden we een afternoon tea met alle internationale studenten. Eindelijk is het andere meisje van mijn universiteit ook aangekomen. Toch wel fijn om af en toe gewoon Nederlands te kunnen praten en niet na te hoeven denken over hoe je dingen moet zeggen. ‘S avonds zijn we iets gaan drinken om vervolgens uitgeput naar bed te kunnen.

Vrijdag heb ik een lekker rustig dagje gehad. Ik ben eerst gaan kijken voor een Australische simkaart en vervolgens heb ik wat boodschappen gedaan. Kan ik eindelijk de was doen! Helaas heeft mijn kamer nog geen werkende stopcontacten. Het licht en de ventilator werken maar dingen opladen lukt niet. Met 4 man sterk hebben ze de boel verbouwd om het probleem met de stopcontacten te verhelpen. Het was best wel lastig om steeds mobiel en laptop op de gang te moeten opladen.. Na het diner waren mijn stopcontacten eindelijk gemaakt! Helaas hadden ze waarschijnlijk iets verkeerd gedaan waardoor ik geen licht en ventilator meer had en omdat het al avond was, was de office gesloten. Gelukkig lieten ze me nog wel binnen en kon ik het probleem melden. Een halfuur later kwam er een man vertellen dat het licht het weer zou moeten doen, maar met de ventilator heb ik helaas nog tot de volgende dag moeten wachten.

Gelukkig ben ik niet veel in mijn kamer geweest die dag. Samen met wat mensen had ik afgesproken om naar de bbq te gaan. We kregen alles gratis! Eigenlijk zouden we gelijk daarna naar het strand gaan, maar uiteindelijk leerden we een aantal mensen kennen en hebben we daarmee zitten kletsen. Na een paar uur besloten we toch naar het strand te gaan met de hele groep. Dat was de eerste keer naar het strand voor mij, maar helaas was het een beetje te koud doordat het erg bewolkt was. In de avond zijn we eerst naar het food & wine festival geweest. Er waren heel veel verschillende kraampjes met vanalles om te proeven en te kopen. Daarna hebben we nog een tijdje in het park gezeten om vervolgens bij Darling Harbour een terrasje te pakken. Het was een ontzettend gezellig avond!

De zondagochtend was helaas wat minder leuk. Om half 6 ging de muziek hier vol open. We zitten met 4 gebouwen bij elkaar. 3 ervan hebben als traditie om een groot feest te maken van de introductieweek. Helaas is mijn gebouw nieuw dit jaar dus kan ik niet van alles meegenieten (behalve het lawaai). Gelukkig ging de muziek snel uit en heb ik nog even kunnen slapen voordat ze aan de sportactiviteiten in de tuin begonnen. Later bleek dat ze zo vroeg gewekt werden om rondjes over de campus rennen en bekogeld te worden met tomaten (terwijl ze nog een kater hadden van de avond ervoor). Toen was ik toch wel blij dat wij niet deelnemen aan die rare activiteiten.

Maandag werden we weer om half 7 gewekt door de muziek, erg irritant! De o-week is deze dag officieel van start gegaan. Dat is een soort introductieweek met verschillende activiteiten, workshops en heel veel kraampjes. Bij alle kraampjes kreeg je wel een of andere flyer in je hand gedrukt, van sportclubs tot gratis oogmetingen. Er werd heel veel gratis uitgedeeld zoals pakken en flesjes drinken, usb-sticks pennen etc. Er waren zelfs kraampjes met gratis ijsjes, pannenkoeken en bbq. ’s Middags zijn weer weer naar het strand gegaan. Gelukkig was het deze keer wel warm en kon ik dus ook gaan zwemmen. De golven hier zijn geweldig! Ik werd gewoon omver geduwd wanneer er weer een grote golf aankwam. In de avond hadden we een movienight. De film Pompeï werd gedraaid en honderden studenten zaten in het gras voor een gezellige avond. Op een gegeven moment wist ik niet meer hoe ik moest zitten, erg comfortabel was het niet.

Vandaag kon ik gelukkig uitslapen zonder wakker te schrikken van de harde muziek. Ik heb gehoord dat iemand de politie heeft gebeld vanwege geluidsoverlast, maar of dit waar is weet ik niet. Ik ben er in ieder geval wel blij mee. ’s Middags had ik een workshop: bang on budget. Het ging voornamelijk over hoe je kosten kon besparen. Helaas ging het ook veel over besparen op je gas, water, licht en boodschappen waar ik niet mee te maken heb. Heel erg nuttig was het dus niet. ’s Avonds werd er in mijn gebouw een soort quiz-avond georganiseerd. In groepjes van 6 moesten we zoveel mogelijk vragen goed beantwoorden om bioscoopkaartjes te kunnen winnen. Helaas hadden wij niet gewonnen maar het was in ieder geval wel een gezellige avond!

Het is nu tijd voor mij om te gaan slapen. Morgen staan er weer verschillende activiteiten op de planning. Veel plezier en tot snel!

Liefs uit het zonnige Australië

1. Melanie:
    25 februari 2014
    Wat een leuke activiteiten zijn er daar allemaal te beleven! Een workshop met budgettips is wel nuttig voor jou hoor! ;) Veel plezier morgen. Xx
  2. Anja:
    25 februari 2014
    Klinkt allemaal fantastisch, Katinka. Volgens mij ga jij je daar uitstekend vermaken..... Ben jaloers als ik je verhalen lees. Geniet ervan.
  3. Miriam:
    26 februari 2014
    Leuk om weer iets te lezen. Zo te lezen vermaak je je wel en heb je al veel mensen ontmoet.
    Veel plezier nog en stuur wat "grote golven" voor mij op.
    xxx Miriam